25 Eylül 2014 Perşembe

Venüste Uyandım..

             1969 yılının 20 temmuzunda, insanlığın uzaya ilk adımı uzun çalışmaların sonucunda Neil Armstrong tarafından atılmıştı. Atılmış olan ilk adım bize tarihe şu notu düşmemize de yardımcı olmuştu:  "Bir insan için küçük, insanlık için dev bir adım." 

             1969 yılından itibaren tam 45 yıl geçmiş.  Geçen 45 yılda teknoloji de insanlıkta geçen her saniye de yeni ve değişen yüzleri ile en az uzaya atılan ilk adım kadar büyük işler başarmaya devam etti. 

              Dün hayal bile edemediklerimiz bugün artık yavaş yavaş gerçek oluyor, Aslında düşünmüştük ya da bir bilim kurgu filminde de karşımıza çıkmıştı denilenlerin sayısı ise meçhul. Değişmeye devam eden koşullar bir zamanların hayalini gerçek yaparken, gerçekleşmeye çalışılacak yeni hayallerin varolmasında çoktan yol almaya da devam etti. 

              Örneğin, uzaya ayak basıldıktan hemen sonra Dünya'dan uzaya 7 gece 8 gündüz kredi kartına özel taksit imkanları ile seyahat etme fikri sizce çok mu saçma? Ya da dünyayı gezme hayalinde olanların bir gün Marsı, Venüsü, Satürnü gezme planları kurması çok mu olasılıksız? Hayal gücünün sınırlarının sonsuz olduğu kesin. Hatta hayal edilmeye başlananların bir gün gerçek oldukları da neredeyse kesine yakın. 

              Bugüne kadar gerçekleşen hayaller göstermiştir ki; insanlığın, hayalleri uğruna yapamıyacağı şey yok. Bu haftaki yazımız Yasemin Mori'nin hayali 'Venüste uyandım' parçası ile tam da uyuşmuyor mu? Ne dersiniz?


2 yorum:

  1. Sence hayallerin bir sınırı var mıdır?

    YanıtlaSil
  2. bu yazın aklıma bir düşünceyi beraberinde getirdi.Yorumumun uzunluğunu abartmadan sadede giriyorum:kurduğumuz hayaller bazen sadece bizi de etkilemiyor.zihnimizde oluşturduğumuz hayaller evrene gönderdiğimiz olabilitelerin kıvılcımı.biz gerçekleştirmesek bile bir başkası onu insanlık için yapıyor.ve biz gerçekleştiremediklerimizi an gelip de karşımızda görünce :
    -işte ben bunu daha önce düşünmüştüm !
    hayal kurabildiğimiz süre içinde özgür ,hayalimizi gerçekleştirebileceğimiz süre içinde insanlık için dev adım olmuş oluyor.
    DEĞİL Mİ? ;-)

    YanıtlaSil