23 Ekim 2014 Perşembe

'Yaşar ne Yaşar ne Yaşamaz'

Mizah, Türk Dil Kurumuna göre 'gülmece' olarak adlandırılmış. Bizim mizahtan anladığımız ise gülerken düşünmek ve düşünürken söyleyecek söz bulamamaktır. Türkiye'de mizah çizerlerinde, yazarlarında epey bir üstad oldukları alandır.

Çünkü içinde yaşadığımız ortam mizaha pek müsaittir. Burası Türkiye sözüde boşuna söylenmemiştir. Sağa baksanız, sola gitseniz, hatta hiç hareket etmeden yerinizde dursanız mizah ne yapar eder de sizi bulur, öylece şaşırırsınız. Şaşırtıcı onca şeyin arasında mizahın sayısız üstad yetiştirmesini de gayet normal karşılayabiliriz sanıyorum. 

Ayrıca burasının Türkiye olduğu bir ülkede, Kimi zaman yok artık dediğimiz, hatta yaşanılanları okuyupta halimize şükrettiğimiz, yazdıklarına ne kadar teşekkür etsek az olan bir üstada örnektir Aziz Nesin. Gülseniz bir dert gülmeseniz bir derttir. Çoğu zaman 'Yaşar ne Yaşar ne Yaşamaz' tadında güleriz ağlanacak halimize.. 

Nereden çıktı şimdi bu mizah, Aziz Nesin, biz de biliyoruz tüm bunları der gibisiniz. Evet haklısınız. Dikkatini çekmek istediğim bir nokta vardı. Burası Türkiye diye diye alıştığımız ve farkına bile varmadığımız gülünç ve bir o kadar da ağlanası hallerimiz o kadar çoktu ki üç beş satır yazma gereği duydum sadece. 

Bana örnek ver desenizde anlatacağım o kadar çok şey var ki, sadece etrafınıza bakmanızı, bakarken vurdumduymaz olmamanızı rica ederek yazıma son veriyorum. Bu kadarının bile yeteli olduğunu düşündüğüm için yazmıyorum yani. Eminim ki, siz de farkındasınız yaşamın ancak,  'Yaşar ne Yaşar ne Yaşamaz' hikayesi bugün hala geçerli sanki? Ne dersiniz. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder