28 Kasım 2014 Cuma

Seyahat Etme Bursu İstiyorum



Burs, ihtiyaçların karşılanamaması durumunda özellikle maddi anlamda destekleyici bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Farklı tanımlar yapılıyor ise de bu yazıda o tanımlamalara değinmeden, ihtiyaçların çeşitliliğinin burs çeşitliliğine yansımasına bakalım.
 
Örneğin, öğrencilik yılları burs kavramının bizzat yaşandığı anlar olarak göze çarpıyor. Yemek burslarından, yurt burslarına, ekonomik destek amacıyla kredi burslarından, karşılıksız burslara kadar listeyi çeşitlendirmek mümkün. 

Burs çeşitleri üzerine düşünürken, bursların ne tür amaçlarla verildiğini aklımın bir köşesinde tutarak,  İhtiyaçları karşılayan ve kişisel gelişimin tamamlanmasına yardımcı olacak etkinliği gözlerimin önüne getirdim.  

Vardığım sonuç, burs çeşitlenmesinin ne kadar önemli ve güzel olabileceğiydi. İyi de burs çeşitlenmesi içerisinde neler olabilir? Düşünsenize. Ben düşündüm, Seyahat etmek bursu olsa, Şart olarak öğrencilik koşulsa.. zaten seyahat etmek de en kolay öğrencilik zamanlarında yapılabilen bir şey. 

Seyahat etmenin, lüks olduğunu söyleyenler olabilir, zaman harcayan etkinlik olarak değerlendirenler de olabilir ya da her şey bir yana fikrin saçma olduğunu da pek tabi söyleyebilirler. O halde saçma bir fikir olarak değerlendirilebilir. Ama,

Seyahat etmenin kişiye kazandırdığı bakış açılarını düşündüğümde, günümüz koşullarında altın bir fırsat olabileceğini aklıma getirdim. Hem neden olmasın ki? Sorusunu kendime sordum. Seyahat ile kültürlerin öğrenilmesi, görülmesi, yaşanılması fazlasıyla mümkün. Mümkün fırsatların yeni fikirlere katkısı, potansiyeli kuvvetlendirebilir. 

Peki, seyahat edecek imkan yok ise? İşte o zaman Seyahat etme bursu, burs çeşitlenmesine yeni bir bakış açısı katabilirdi. 

#seyahatetmebursuistiyorum  




2 yorum:

  1. Olabileceğine inanıyorsan olacaktır .ama inanmıyorsan da inanmanın yine bir yolunu zaten bulacaksındır.Her halükârda bu seyahat bursu senin olabilir , bunun nasıl olacağını da sen bulacaksın :-)

    YanıtlaSil