18 Aralık 2014 Perşembe

İzmir'de yaşayan bir efsane: Yaşar Aksoy

Çok değil bir yıl önceydi, İzmir'in candamarlarından biri olan sokakta, Muzaffer İzgü'de, Cafe Del Mundo'da çalışıyordum. Cafe Del Mundo'da çalışmak demek benim için okumak demekti, hatta yazmak ve hatta gezgin ruha sahip olmaktı. 6 ay çalışmıştım, güzel zamanlarım da geçmişti. Hala anlattığım anılarım olur. Hayatımın dönüm noktalarından biriydi ne de olsa, hem  nasıl unutsun ki insan. 

Çalışırken hatırladığım en güzel anlarım, sabahın ilk saatleri ile birlikte başlardı, günün gelecek ilk müşterilerini beklerken, Kafe'nin kütüphanesinde her biri ayrı bir hazine olan kitapların arasında kaybolurdum. Uzun uğraşların sonucunda kütüphaneden kendime bir kitap buldum mu, keyfime diyecek olmazdı.

Bir gün, Del Mundo klasiği rutinlerimizi hazırlıkladıktan sonra müşteriler gelmeden önce, kütüphanedeki kitaplara göz gezdirmeye başlamıştım. Seçim yapmak zordu. Fakat birini de seçmeliydim. 

Şans eseri İzmir'li gazeteci olarak tanıdığım Yaşar Aksoy'un 'Halikarnas Kadırgası' kitabına rastladım. İlginçtir daha öncesinde bu kitabı hiç görmemiştim. Eski basım bir kitaptı. elime aldığım andan itibaren okuduklarımdan bir yaşanmışlık duygusunu içimde çağlıyordum. Okudukça okuyası geliyordu insanın. Yaşar Aksoy o zamana kadar tanıdığım gazeteciden çok daha fazlasıydı artık. tarihi bilen ve bildiği kadar yaşatan, aşk, kültür ve sanat ile aklınıza gelebilecek tüm insani etkiyi iliklerinize kadar hissetirebiliyordu. 

Heyecan vericiydi. İzmir'i bilen bir üstad İzmir'in geleceği içinde bir ışıktı fikrimce. zamanla kitaplarını okumaya devam ettim. Halikarnas Kadırgası okuduğum ilk kitabıydı, sonrasında İzmir'i sevme sanatı, gazete yazıları ve daha nicesi.. 

Derken, içimde keşke tanışabilme fırsatım olsaydı düşüncesi pekişiyordu. Peki ya bu nasıl olacaktı? 

Aslında çokta zor değilmiş, zor değil dediysem Üstadın insana yaklaşımıyla da alakalı bir şey bu, içten ve samimi hoş bir sohbet, iki gün önce Ege Üniversetesinde tesadüf eseri rastgelişle mümkün oldu. Biraz da cesaret işiymiş aslında.

Düşünsenize, İlk kez İzmir'in candamarlarından birinde kitabıyla tanıştığınız bir yazar karşınızda ve gördüğünüzde ne diyeceğinizi bile bilmiyorsunuz. Oysa söyleyecek ve konuşacak çok şeyiniz var. 

Gidersiniz yanına ve konuşursunuz, sıcak bir karşılama ile cevaplar sizi, hatta öyle bir şeydir ki bu anlatılamayacak kadar yaşanılasıdır. Diyeceğim tek bir şey var aslında tüm yazı boyunca anlatmaya çalıştığım.

İzmir'de İzmir kültürünü en iyi bilenlerden biri yaşıyor, hatta yaşayan bir efsane o. Yazarın Kitaplarını mutlaka bir yerlerden edinin, bulun. İzmir'e dair bilmediğiniz bakın daha neler göreceksiniz. Yaşar Aksoy ile tanışabilmenin verdiği heyecanla yazdıklarım bunlar.. Sizede neler düşündürtebilirdi hayal ettim de. Hayalimi yazarak paylaşmak istedim.. 

Yaşar Aksoy izmir'de yaşayan bir efsanedir. 


1 yorum:

  1. Nasıl temin edeceğiz Mehmet,Nerde satılıyor kitabı ?Merak ettim .

    YanıtlaSil