22 Ocak 2015 Perşembe

Şubat Tatili

Üniversite gençliği bugünlerde dönem sonuna geldi,  Finallerine girdi ve şimdilerde bütünlemelere hazırlanıyor. Yakındır, yarıyıl tatiline başlanacak. Aslında, yarıyıl tatilini alışkanlık gereği ‘şubat ayı’ ile özdeşleştirmiş ve adını da ‘şubat tatili’ demişiz, oysa ki, ocak ayındayız.


Ocak ayının son günlerinden başlayıp, şubat ayının ortasına dek sürecek olan bu tatil, başlamaya yakın oladursun. Biz neler yapacağız onları düşünelim, ne de olsa sayılı gün çabuk geçer. Bir bakmışsınız tatil bitivermiş. Derken,


Kendimi, sabah 08.00’de işe başlayan ve akşam 18.00’de işini sonlandıran bir birey olarak buluverdim. Nasıl oldu? Ben de bilmiyorum. Fırsat bu fırsattır dedim,  iş dünyasına bir yerden adım atılmalı dedim, iş tecrübesi dedim, pratik ve akla gelebilecek nicesi.. Ne güzel düşünmüşüm değil mi?


Gelin dürüst olalım, bugünlerde yarıyıl tatiline girmeye hazırlanan özellikle de son sınıf öğrencisi arkadaşlar, siz de fırsat bu fırsattır demek, iş dünyasına bir yerden adım atmak, üzerine bir de iş tecrübesi pratiği edinmek istiyorsunuz. Kim düşünmez ki zaten bunları, düşünülmezse problem.


Her şey bir yana, eklemek istediğim bir çift söz var, o yüzden bu kadar sözü geveleyerek kendimden örnek veriyorum. İş dünyası bazen hayal edilenlerin de ötesinde bir gerçeklik. Ve başarmak için çok yol var, hiçbir şey gökten zembille inmediği gibi deyim yerindeyse kimse sizin ağzınıza kuş da tutmuyor.


Ne yapılırsa yapılsın, bir şeyi başarmak için önce o şeye emekvermek gerek ve yaşam boyu öğrenmeyi felsefe edinmek. Ha,bir de yeniliğe açık olmak. Sizin seslerinizi de duyar gibiyim, eklemek istedikleriniz var. Haklısınız söylenecek ve eklenecek çok şey var.


Şubat tatili deyip geçmeden kendini iş hayatında bulan bir gence verilen ‘ilk iş’ dosya yerleştirmek olunca, aklıma bunlar geldi. Unutmadan söyleyeyim. İşin bir ucundan tutunca insan, Yapacak çok şeyinin olduğunu bir kez daha anlıyor. Yapılan iş dosya yerleştirmek olsa bile. 

 

 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder