30 Nisan 2015 Perşembe

Üniversite'den mezun olunca ne yapacağım?

Bir üniversite'den mezun olmak; sınavları başarıyla geçip kazanmaktan zordur diyebiliriz. Çünkü, Hayata açılacak yeni bir yelken, başarılması gerekenler listesi ve her şeyden önemlisi hedefler ve amaçlar, inanın bana hiç kolay belirlenemeyen şeyler. 

Bu durumda, üniversiteyi kazanmış olmak çok basit oluyor. Ayrıca, aklıma hep lise mezuniyeti sonrası hallerim geliyor. O zamanlar, sanyordum ki, üniversiteyi kazanınca tüm sorunlarım çözülecek. Düşünüyordum ki, üniversite insanı iyi yerlere getirecek.. 

Zaman geçti. Değişimin dayanılmaz hafifliği hissedilmeye başlanıldı. Tabi bunlarda mezuniyete doğru yaklaşan zaman, büyümüşlük, toplumsal değerler ve daha niceleri de etkili oluyordu. Ancak,

Tüm bunlardan sıyrılmak ve fark yaratabilmek ihtiyacı, hayatta önemli karar almak sürecine doğru da bizi çoktan hareketlendiriyordu. böylece, 'mezuniyet sonrası ben ne yapacağım' sorusu hayatın baş köşesinde kaçınılmaz olmaya başlıyordu. Çözüm; adeta hayatın her anına yayılmışcasına büyük bir yaşam tarzı haline gelmek zorunluluğunu, bize ayrıca hatırlatıyordu. 

4 yıl geçen üniversite hayatından öğrendiğim bir şey varsa, o da hayat boyu öğrenmekten vazgeçmeyenlerin, gerçek başarıya ulaşmada en büyük yapı taşını hayatının tam ortasına temellendirebileceğidir. 

Bidiğiniz üzere, bir başarının temeli ne kadar köklü ise, o kadar görkemlidir. Temeli sağlamlaştırmak ise uzun bir sürecin eseridir. Bir de, Yaşam boyu serüvende öğrendiklerimiz paylaşıldıkça değerlileşir ve süreklileşir..

Sözü şuraya getireceğim. Geçmiş yıllarda derlerdi ki, üniversiteden mezun olmak yeterlidir. Zaman şartlarına göre değerlendirildiğinde haklılık payını vermemiz gerekir. Bugün görülüyor ki, üniversite mezunu olmak artık yeterli değildir. 

O halde, gelin az önce bahsettiğimiz konuya geri dönelim. üniversite hayatı boyunca, hatta yoğunlukla mezuniyet sonrası 'mezun olunca ne yapacağım' sorusunu, 'hayat boyu ben ne yapacağım'a doğru yöneltelim. 

Güzel soru değil mi? Biliyorum kafanız da karıştı. Ben de zaten tam kendi kafa karışıklığımdan bahsedecektim. Düşünmesi bile zor. 

Yalnız, diyebileceğim şey şu, hani sürekli blog'da da bahsediyorum ya. Söylemekten de usanmıyorum ya. Dünya, insan, şehir, kültür.. Dahil her şey değişiyor. İşte bu değişimi mezun olduktan sonra en iyi algılamanın yolu sürekli okumaktan, yazmaktan ve araştırmaktan vazgeçmemek olacaktır.

'Mezun olunca ne yapacağım' ya da 'hayat boyu ne olacağım' sorularına vereceğim cevap işte tüm bunların özeti olarak, bilgi peşinden koşarken asla yorulmamal olacak. Unutmayın ki, her şeyden önemlisi bilgi; bireyin en büyük sermayesidir. 

(Üniversite mezunu olan arkadaşlarıma ithafen yazılmıştır.)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder