18 Haziran 2015 Perşembe

Sosyalleşme biçimlerimiz 3



Sosyalleşme biçimlerimizden en önemlisinin, Sosyal medya araçları olduğundan bahsettik. İhtiyaçlarımızı, en kolay yoldan, zamandan tasarrufla ve önemlisi de keyifle yapabileceğimiz mekânsal yoğunluğu bol alışveriş merkezlerinden de bahsettik. Hatta, gündemden yola çıkarak araya, düşüncemizi belirten seçim kazanının kim olduğuna dair bir yazı da serpiştiriverdik. 

Bu hafta, sosyalleşme biçimlerimizin bir diğerinden bahsederek yazı dizisine devam edeceğiz. Yalnız, yazı dizisinin başında: “Bu yazılar, yalnızca gözlemlerden ibarettir. Ve asla bilimsel bir çalışma içermemektedir. Demiştim. Ve takiben açıklamıştım. Eleştirmek serbesttir. 

Yaklaşık üç haftadır. Yazdıklarıma bakıyorum. Okuduğunuzu görüyorum. Fakat eleştirinizi duyamıyorum. Bu durumda, düşündüğüm, fikrilerime istisnasız katıldığınız. Açıkçası, mutluluk verici. Demek ki, düşüncelerime katılıyorsunuz. Ama yine de eleştirilerinizi beklemiyor değilim hani. Neyse, gelelim konumuza. 

Yaşam, yalnızca sosyal medyadan ya da alışveriş merkezlerinden ibaret değil tabi. İnsanlar doğası gereği zaten toplumla birlikte yaşamak ihtiyacı duyumsarlar. Türkçe’de çok sevdiğim bir deyim vardır: İnsan içine çıkmak. Bu deyime de atıfla insan içerisine çıkmanın, biraz da sosyalleşme ile yakından ilişkisi olduğunu düşünüyorum. 

Günümüzün, insan içerisine çıkmak anlayışını gelin şu açılardan değerlendirelim. Keyif verici müziklerin çaldığı, etrafınıza bakacak olsanız çok çeşitli insanları görebileceğiniz, arkadaşlarınızla rahatlıkla üç beş sohbet ettiğiniz, huzur dolu ve bir o kadar ucuz, hatta saatlerce otursanız kimsenin size karışmayacağı, interneti bile mevcut yerler genellikle ilk tercih edilenlerdir. 

Kahve diyarı, deryası, dünyası, damlası vb. yerlerin sıklığını göz önüne alırsak. Geçrekten de insan içine çıkmanın uğrak yerleri halini almışlardır. Verdiğimiz örnekler, içecek ağırlıklı olanlarıydı. Hoş, kahve türevleri kafelerin menülerinde damak tadımıza uygun yemekler mevcut olsa da; yemek konusunda yoğunluk ve sosyalleşmeler gözümüze çarpan bir diğer unsur olarak bize şunları sunuyor. Burger King, Mc Donalds, Pizza Pizza, Dominos, Popeyes, Kfc vb. tıpkı kahve diyarı, deryası gibi sosyalleşme alanlarına benzer özelliklere sahip olunan çağdaş toplanma mekanlarımız halini almaya çoktan başlamışlardır. 

Örnekleri çoğaltmak mümkün. Yazmak çok daha mümkün. Yorumlamak cabası. Bu konular ciddi araştırmalar gerektirdiğinden altını ısrarla çizmek gerekliliğini belirtme ihtiyacını hissediyorum. 

Bu durumda, sosyal medya ve alışveriş merkezleri kadar, insan içine çıkıp  rahatça üç beş sohbet edebileceğiniz yiyecek ve içecek mekanlarının sıklıklarına dayanarak böyle bir ihtiyacın artarak devam ettiğini gözlemleyebiliriz. 

Özellikle dışarıda yemek ve içmek alışkanlıklarının giderek sıklaştığının bilimsel verilerle harmanlarsak. Gerçekten bu mekanlarda toplanıyor, yiyor, içiyor ve eğleniyoruz. Eh, insan içine çıkmak kolay değil. Bin bir türlü insanla birlikte, o karmaşa ve gürültü cabası. 

Haftaya devam.






















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder