31 Temmuz 2015 Cuma

4 mevsim hala yaşanabilir mi?

Son yılların hava sıcaklıklarını aklımın bir köşesine  yerleştiriyorum. sonrasında, İlk okul sıralarında öğretmenlerimizin bizlere öğrettiği, memleketimin güzel mi güzel, 4 mevsimi ilk bahar yaz, son bahar kış aklımın bir diğer ucuna yerleşiyor. 

Sahi, güzelim memleketimin 4 mevsimini en son ne zaman yaşamıştık hatırlayanınız var mı? Şu sıralar durduğum yerden bile terliyorum. Doğaldır ki, mevsim normali hava sıcaklıklarını aklıma getirmem normal. Kısacası, sıcaktan yerimde duramadığımdan olsa gerek, olayı küresel ısınmaya bağlamaya çalışıyorum. 

Amacım, küresel ısınma ile ilgili tartışmaya girmek falan değil. Görünen köy kılavuz istemiyor. Hepimiz tüm sıcaklıkları fazlası ile yaşamaktayız. Hatta, son yıllarda doyasıya yaşayamadığımız 4 mevsiminde eskisi gibi olmadığının ayrıca farkındayız. Bu durumda ne yapacağız. 

Yapacak iş çok. Yeter ki yapmak isteyelim. Ama, sıcak havanın bana vermiş olduğu garip bir duygu var. Resmen isyan ettiriyor. Mesela diyor ki bu sıcak hava: eğer, hava koşulları mevsim normallerinde seyretsin istiyorsan, en başta ovana, dağına, denizine, ormanına sahip çık! 

Eklemeye devam ediyor. Kuşuna, börtüne, böceğine, havana, suyuna, toprağına.. Burada kısa kesiyor.  Anlayacağımı anlıyorum. Anladıklarımdan sonra daha fazla söz duymak istemiyorum.

Tek isteğim 4 mevsimi yeniden ilk okul sıralarında öğrendiğimiz gibi yaşamak. Sizce mümkün mü? Hadi ama çok mu şey istiyorum? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder