24 Temmuz 2015 Cuma

Hayat Şartları

Bugün perşembe. Yazı günüm. Bakıyorum da yazı paylaşımında bulunmayalı 2 hafta olmuş. Ayrıca düşün dünyam da sanki bir duraksama varmış gibi hissediyorum. Lakin bir başlasam yazmaya daha nelerim var anlatacak çok iyi biliyorum. 

İki hafta boyunca neden yazmadım? Doğrusu yazamadım. Aslında ne siz sorun, ne ben söyleyeyim diyeceğim. Ama yine de olmuyor işte. Yazacağım. Çizeceğim. Açıklayacağım. 

Düşün dünyamın duraksaması hissi, bir an da karşıma çıkan iş fırsatı ile var olageldi. Çok değil bir kaç yazı öncesine gidecek olursanız. Mezun olduktan sonrasının düşünüşlerini okuyabileceksiniz. Şimdi de durduk yere iş yaşamının bana  düşündürttüklerini kaleme alacağım. Düşün dünyamın duraksaması halini yani. 

Düşün dünyası hiç duraksar mı? 2 hafta yazı yazmadığıma göre duraksayabilir. Ama siz yine de yazmayışlarımı yaz tatiline dem vurun. Çünkü her ne olursa olsun. 'Yazmaktan vazgeçmeyeceğim'. 

Gelelim iş dünyasına.

 4 yıl üniversite okumuşsunuz. Mezunsunuz. İngilizce biliyor ve bilgisayardan az çok anlıyorsunuz. Üzerine yüksek lisans yapıyorsunuz. Daha iyi olması için yani. Durmadan okuyor, araştırıyor, yazmak ve çizmek için didiniyorsunuz. Donanımlı olacaksınız ya. 

Bir an da karşınıza iş fırsatı çıkıyor. Olanca çabanızla okuduğunuz, mezun olduğunuz, yapmayı planladıklarınız ortada. Kimi zaman mezun olup ne yağacağınızı düşündünüz. Aklınıza, işsizlik geldi. Boşunamıydı tüm çabalar dediniz. Eksiklikleriniz yüzünüze bir bir çarpıldı. 

Ama işte bir an da iş fırsatı çıkıyor karşınıza. Ne yaparsınız? Hayır deme lüksünüz var mı? Bence yok. 

Mezun olduktan sonra ne yapacağım sorunsalı. İş bulduğunuz andan itibaren, çalışıyoruz da ne oluyor sorunsalına doğru evriliyor gibi geliyor bana. 

Sebebi ise, hayal ettiklerimiz ile bize öğretilenler, özendirilenler arasında dağlar kadar fark var. Bunun adına da hayat şartları diyorlar. 

1 yorum:

  1. Buradan daha çok yazı çıkar Mehmet bey, çalışma hayatının deneyimlerini de sabırsızlıkla bekliyoruz

    YanıtlaSil