29 Ekim 2015 Perşembe

Cumhuriyet önemlidir sahip çıkın

Yazıyorum, yazıyorum ve silip atıyorum. Yeniden yazmaya başlıyorum bir daha silip atıyorum. Ama bu sefer kararlıyım. Cumhuriyeti yazacağım ve Türkiye için öneminden bahsedeceğim. Bakın şimdi tekrar durdum. Yazımı yazdım ama tekrar duırmaktan kendimi alamadım. Neden? Neden kendimi durdurmaktan alıkoyamıyorum. 

Altı üstü Cumhuriyet'ten bahsedeceğim. Anadolu aydınlanmasından. Çağdaşlaşma devriminden. Atatürk'ün dünyaya örnek liderliğinden. Köy enstütülerinden belki. Belki de, büyük liderin bıraktığı tek mirastan 'bilim'den bahsedeceğim yani. 

Yazdım, yazdım, sildim dedim. Ama bu sefer yazmaya bir başladım ki, ne durmak. Bakın devamı geliyor. Yazmak da biraz böyle işte.  

Cumhuriyet önemlidir arkadaşlar. Ne derseniz deyin. Geçmişe takılıp kalmışlar gibi söylemiyorum bunu, tüm içtenliğimle belirtiyorum. Cumhuriyet yalnızca rejim şekli değil aynı zamanda bir yaşam biçimidir. Yazıp yazıp sildiğim şey buydu birazda. Söylemek isteyipte söyleyemediklerimdi. 

Bugün, herkes bu önemden bahsediyor. İçi boşalmış bir kavram gibi artık. Bahsediyoruz da Cumhuriyet'e dair ne varsa yavaş yavaş yitirilmek üzere ve biz hala sadece Cumhuriyet'in öneminden bahsediyoruz. 

Az daha yazımı yeniden silecek oluyordum. Ama yok. Kararlıyım demiştim. Kararlılığımdan dönemem. Devam etmeliyim.  

Toplumların bir kuruluş hikayeleri vardır. Bizim hikayemiz savaşarak yazılanlardan. Canla başla, ne var ne yoksa ortaya konularak bugünlere getirilen destansı bir mücadele bu. Savaşmak ve hatta ölmek. Yeniden bir ülke kurmak ve yönetim şeklinin halka ait olduğu cumhuriyeti ilan edebilmesi. Kolay şeyler değil. 

Cumhuriyet 92 yıl önce, o zamanın şartlarındaki, en demokratik şekliyle kuruldu. bu geçmiş bilgisidir. Doğrudurda ama geçmiş bilgisi bugünümüze kadar gelen bir diğer doğrudur. Peki, bugüne değin gelen cumhuriyet coşkusunu nasıl açıklayacağız? 

İşte esas mesele burada başlıyor. Silmeyip, yazarak anlatmaya çalıştığımda bu. Cumhuriyet niye önemlidir? söyleyelim. 

Bir kere, Mustafa Kemal Atatürk gibi yüzyıla damgasını vurmuş ileri görüşlü bir insanın mirası olduğu için. Ayrıca, Bugünü çok iyi görebilen o dönem kuşağının yarattığı sinerjide bilime, sanata açılan kapılar olduğu için. ( unutulmasın ki, sanatsız ve bilimsiz toplumlar gelişmiş sayılamaz. )

Cumhuriyet,  92 yıl önce bugüne açtığı yolda epey ilerledi, kimi zamansa durakladı. Duraklamadan çıkardığımız sonuç; cumhuriyet değerlerinin aşınmaya başladığı. Çünkü hızla değişen ve gelişen bir dünya'da anlam kargaşası'da beraberinde geliyor. Haksız da sayılmayız. Hele ki, Bilim ve  sanatta ve eğitimde durumumuz ortadayken; diyecek fazla bir şey kalmıyor. Yalnızca, Cumhuriyet kuşağı sinerjisinin ortaya çıkardığı tabloyu şöyle bir gözlerinizde canlandırın.

İşte o zaman ne demek istediğimi anlamış olacaksınız. Cumhuriyet neden önemlidir? sorusuna da daha iyi yanıt verilemez heralde. 

'Cumhuriyet' önemlidir arkadaşlar. Geçmişten bugüne, bugünden yarına bu bir kültürdür çünki. kültürler paylaşıldıkça çoğalır ve gelişirler. Cumhuriyet fikri de paylaşıldıkça çoğalabilir ve yaşam felsefesi haline gelebildiğinde ancak o zaman gelişim gösterilebilir. 

Cumhuriyet önemlidir. Sahip çıkın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder