2 Şubat 2017 Perşembe

Yeni ürünlerimizden almak ister misiniz?

İki gün evvel iş çıkışından hemen sonra, eve girmeden önce, her gün yapmış olduğum rutin alışverişlerden birisine çıkmak üzereydim. Hangi mağazaya gireceğimi planlıyor ve alacaklarımın listesini aklımda sıralamaya çalışıyordum. 
Fark ettim ki, uzun zamandır, Türkiye'nin en büyük (son üç yıldır) perakende zinciri "BİM"den her hangi bir şey almamışım.  Bu ne benim için olmazsa olmaz büyük kayıp, ne de bim için bir aman amandı tabi ki.. 😉

Lakin, alışveriş için gösterişsiz atmosferi, olanca sadeliğiyle tasarlanmış rafları ve küresel markalardan arınmış yapısıyla, rekabet avantajının da getirdikleri sayesinde; herkeste bir nebze "sürekli indirim" (hard-discount) algısı uyandırmayı başaran bu yapı..  beni de mağazasının kapılarından içeri girmeme sebep oluyordu böylece..   

Buraya kadar her şey normal. Normal olmayanı ise şöyle açıklamalı. 

Planladıklarımı almış ve kasaya doğru yönelmiştim. Ödeme için hazırlıklarımı yaparken, kasiyer bir yandan ürün kodlarını okutuyordu. Son ürüne dek her şey olağan seyriyle devam etmişti. Ancak kasiyer kasayı kapatmadan önce, birden durarak,

-mağazamıza yeni gelen ürünlerden, denemek ister misiniz? diye bir soru yöneltiyordu. Hem de olanca ısrarcılığıyla. Almış olduklarıma daha fazla ekleme yapmak istercesine.. 

 Şaşırmamak elde değil.Hem de bim gibi bir mağaza da, Türkiye'nin en büyük perakende zincirinde.. 

Şaşırmamın sebebi de şunlar;
1) Bizim bildiğimiz BİM -geçen yıl yaptığımız araştıramaya ve hatta bim'in genel müdürüne göre- Pazarlamaya ihtiyaç duymuyordu. 👎
2) Sürekli indirim furyası artan eğilimdi ve yeni bir alternatife kısa vade için ihtiyaç duymuyordu. 
3) Ekonomik kriz, siyasi gerilimler vs. geçen yıla göre hiç bu kadar artmamıştı ve yine farklıya ihtiyaç duymuyordu. 

Ve tüm bu nedenler bir yana; bim hala özellikle pazarlama düşünü için, ilgi uyandırmaya devam ediyor.. hem de pazarlamaya dair herhangi bir ihtiyaç duymadıklarını açıkça ilan eden bir yapıya rağmen.. Ancak iki gün öncesi karşılaştığım ısrarcı satış ve pazarlama teknikleri ise, bim'i bile müthiş bir paradoksa sürüklemiş gibi gözüküyor. Liderlik konumu kolay kazanılmadığı gibi, kolay da muhafaza edilemiyor ne yazık ki.. 

Bu sebeple liderliği kaptırmamak için yakın zaman da yaratıcı reklam ve viraller de bim vb. mağazaları görür müyüz bilemem ama.. Buraya kadar açıkladıklarımı şuraya bağlamak istiyorum. 

Pazarlama, yaşama doğru dokunduğu an, algılar çerçevesinin dışında yeni perspektifler edinmemizi sağlayacaktır. Pazarlamaya ihtiyaç duymuyorum diyen varsa bence gitsin bir kez daha düşünsün. 💭Buna bim de dahil. 

Günümüzde Pazarlama hiç olmadığı kadar önemli bir hale gelmişken bir de fark nasıl yaratılacak? onu hiç düşündünüz mü? Bim düşünmüş ve muhtemeldir ki satışlarına etki yapıyor. Eh  bu da pazarlamanın birebir etkisi olsak gerek..

Bim sonrası alışverişte şaşırmamak elde değil. 



1 yorum:

  1. Bim ilk star wars ürünlerini sattığında "aha !" dedim.

    Sadelik güzel ancak promosyonla kazanç daha tatlı anlaşılan :)

    YanıtlaSil