23 Mart 2017 Perşembe

Sürekli Üretime Duyulan İhtiyaç

İnsanlığın, yaşamını sürdürebilmesi için bir şeyler üretmesi gerek. Üretebilmek içinse tüketmesi. Bir taraftan üretip, öte taraftan tüketmeye  -Üretim ve Tüketim döngüsü- deniliyor. 😉
Yani her birinin bir diğerini tamamlaması. 
Günümüzün üretim ve tüketim döngüsü de bu genel tanımdan bağımsız değil. Yani ne yapıyorsak insanlığın devamı için yapıyoruz ve varlığımıza sebep olan şeyi tamamlamış oluyoruz. 

***

Devamlılık esasında ilerlerken, yaşam boyu öğrendiklerimiz de var tabi; bu sırada yeni perspektifler ediniyor ve farklı yol ve yöntemler geliştirebiliyoruz. Bugüne değin edindiğimiz tecrübeler de zaten Günlerin, ayların ve yılların, hatta yüzyılların birikimi sayesinde. Böylelikle üretim şekillerimiz değişmiş ve buna paralel olarak tüketim kalıplarımızda farklılaşmıştır. 

***

Örneğin, bundan yirmi yıl önce internet yoktu ve insanlar iletişimini  kısıtlı alanlarda gerçekleştirebiliyordu. Bu da kısıtlar çerçevesinde üretime ve tüketime sebep oluyordu. Oysa yalnızca yirmi yıl sonrası insanların yaşamına giren internet gittikçe vazgeçilmez hal alarak, sınırsız çevresi ve sayısız olanaklarıyla üretimi çeşitlendirmiş ve yıkılmaz denilen duvarları yıkmıştır. Üretim kadar tüketim de bundan payını alarak çeşitli ve sınırsız olmuştur.

***

Sıra, yıkılan duvarlardan sonra onca sınırsız ve çeşitlilik arasında neyi, nasıl üreteceğinize ve bunu nasıl tüketim konusu yapacağınıza gelmiştir. Çünkü, sınırsızlıkta insanları bir girdaba sokabilir ve üretkenliğini yok edebilir. "Nasıl olsa sınırsız seçeneğim var" yanılgısına düşürebilir ve hep tüketerek, kendi sonunu bile hazırlatabilir.   

***

Dedik ya, neyin nasıl üretileceği ve kim için? olacağı insanlığın devamı için ciddi bir mesele. Üretimin kalitesi tüketimi de etkileyeceğinden daha iyi bir dünya da yaşamak ve yaşattırmak için, ince eleyip sık dokuyarak, sürekli ve yerinde üretime ihtiyacımız var. Bunu salt mal üretimi olarak düşünmeyin, bu hizmet olabilir, bilim olabilir, sanat olabilir, fikir olabilir. Sonuçta her biri üretimin konusudur.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder