18 Mayıs 2017 Perşembe

İşletmelerin sürekliliği

Bir işletmenin piyasa içerisinde yaşamını sürdürebilmesi için temel koşullardan biri yapmış olduğu faaliyetten kar elde etmesidir. Kar elde etmeyen şirket ne yazık ki, yaşamını sürdürecek bir liman bulamaz ve iflas bayrağını çeker. (doğru) 😉
***
İflas bayrağını çekmemek adına da işletmeler motivasyon ve dürtülerini, kar elde etmek üzerine geliştirirler. Böylece daha fazla satış, daha fazla üretim, daha fazla tüketim, daha fazla, daha fazla fikir döngüsü oluşur. İçinden çıkılamayacak gibi olunursa da rekabet koşulları bahane edilerek, daha fazla döngüsünde aynı sektörlerde, benzer meslekler ister istemez rekabet eder konuma gelirler. 
***
Günümüz rekabet koşullarını değerlendirenler, geçmişe nazaran oldukça zorlu günler yaşadığımızı söylüyorlar. Çünkü alternatif çok, imkanlar gelişmiş ve ortam çeşitliliklere müsait.😉 Piyasaya sunduklarınızın beğeni alması ve kabul görmesi hatta fark edilmesi zaman alıyor. Bunun katlanılması gereken maliyetleri ve bir bedeli var. Gittikçe de tüm bu sıraladıklarımız katlanılamaz hale geliyor. 
***
Buna en iyi örnek, herhangi bir bedele ya da maliyete (işletmecilik açısından) katlanmadan kısa yoldan köşeyi dönmeyi hesap edenler. yani teknolojinin getirdiklerini de fırsat bilerek, rekabet koşullarında "fırsatçı konum" elde etmeye çalışanlar. 😐  Daha fazla satış, daha fazla üretim,  daha fazla kar döngüsünden öteye taşınamayanlar. 
***
Bu kısır döngü içerisinde hiç bir şey üretemeyip ve geliştiremeyip,  yalnızca gördükleri kadar olanlar ve kar etmeye odaklananlar, tabi ki bir takım sorunlu düşünce sistematiğini de beraberinde getiriyor. Kısa yoldan köşeyi dönme hesapları bir yerlerde dönüp dolaşıp trafiğe takılıyor. Çözüm yollarını da kapatıyor. 
*** 
Unutulmaması gereken artık işletmelerin sürdürülebilir olma ölçütü yalnızca kar elde etmek değildir. Kendini var eden bir amaç ve bunun için dişini tırnağına takmış bir hedef gereklidir. Sırf bu doğrultularda teknolojinin getirdikleriyle de karşılıklı etkileşimin ortak bir payda da buluşturulmasıdır. 
***
Daha fazla kar - satış - üretim asla değil. Bu döngüden sıyrılmayı başaran özgün işletmeler zaten günümüzün benzersiz markaları olarak karşımızda duruyorlar. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder